Afgelopen donderdag heeft Vives MA1 een bekerwedstrijd gespeeld tegen Taurus MA2.

We begonnen de 1e set goed, maar we raakten al gauw in een soort dip. We lieten ons meevoeren in het spel van de tegenstander en hadden soms wat problemen met het nieuwe systeem, 5-1 dat we voor het eerst speelden deze wedstrijd. We waren maar met 6 spelers, dus het was van groot belang dat iedereen goed speelde, aangezien je niet gewisseld kon worden. Na een time-out hebben we de set alsnog met 21-25 gewonnen.

De 2e set begonnen we opnieuw heel goed en dat hebben we ook de hele set vastgehouden. Met goede servicedruk begonnen we ons eigen spelletje weer te spelen. Nadat Sanne door een set-up van Femke een puntje scoorde met een omloopbal, klapte zelfs de scheidsrechter voor ons. We hebben de set uiteindelijk met 11-25 gewonnen.

De 3e set hielden we dit goede spel vast. Weer hadden we servicedruk, waardoor de tegenstander bijna niet tot aanvallen kwam. Door rustig te passen en hard aan te vallen hebben we de set met 13-25 gewonnen.

Vives MA1 gaat door deze 0-3 overwinning door naar de volgende ronde voor de beker.