Afgelopen zaterdag speelden er 3 VIVES-teams in Nieuwegein tegen NVC. Waar dames 1 en heren 2 hun wedstrijd wonnen, moest heren 1 het onderspit delven.

In de 1ste waren het niet de teams, maar de scheidsrechter die helaas de hoofdrol opeiste. Libero Jordy probeerde de leidsman nog subtiel op andere gedachten te brengen, maar ook dit mocht helaas niet baten. Tegen het eind van de set konden de heren het niet meer bijhouden en ging de openingsset met 25-16 naar NVC.

VIVES was in hier in de 2e set nog steeds een beetje van ondersteboven, wat de stand iets dragelijker maakte, .

De 3de set liet VIVES gelukkig zien mee te kunnen met het niveau van NVC, een goede invalbeurt van Niels zorgde er mede voor dat VIVES de set pakte met 23-25.

Ook in de 4de set ging de stand gelijk op, VIVES kreeg 2 setpoints maar wist deze helaas niet te scoren, waarop NVC plotseling de wedstrijd in het slot gooide, 27-25.

VIVES sluit hiermee en teleurstellende 1ste seizoenshelft af. Het speelt voorlopig nog onder zijn niveau en gaat er alles aan doen om in de 2e helft beter voor de dag te komen. We hopen dat u ons, net zoals in 2018, even zo massaal blijft aanmoedigen. We zien u in het nieuwe jaar!