IJSSELSTEIN – De B1-meisjes van volleybalvereniging Vives hebben zaterdag de bekerfinale mogen spelen van de regio West. Wel verloren, maar zeker trots dat ze zover zijn gekomen.
De IJsselsteinse volleybalmeisjes tot en met 16 jaar zijn dit jaar twee keer kampioen geweest in de competitie en wonnen overtuigend alle bekerwedstrijden. Tot aan deze finale. De IJsselsteinse volleybalmeisjes tot en met 16 jaar zijn dit jaar twee keer kampioen geweest in de competitie en wonnen overtuigend alle bekerwedstrijden tot aan deze finale in Voorschoten. De veel ervarener tegenstander Dinto uit Warmenhuizen is gemiddeld bijna tweeënhalf jaar ouder en 5 centimeter langer.

De eerste set ging lang gelijk op, maar werd gewonnen door Dinto. De tweede set haalde Vives alles uit de kast en ze wisten de speelsters van Dinto te verrassen met een ruime setwinst: 25-18. Dit werd gevierd als een overwinning, want een set pakken tegen dit team leek vooraf een onmogelijke opgave.

De volgende sets werden helaas verloren. De eindstand werd 3-1. Het halen van de finale was al een prachtige prestatie van dit jonge talententeam. “Een tweede plaats in de bekercompetitie is een prestatie om trots op te zijn’’, aldus een trotse trainer/coach Jos Snijders.

Bron: Zenderstreeknieuws IJsselstein