Afgelopen zaterdag speelden de mannen van VIVES dan eindelijk hun laatste wedstrijd van het seizoen in de 1e divisie. De heren reisden af naar Katwijk, waar de beachvolleybalvelden op het strand lonkten, maar er toch echt nog een keer in de zaal gestreden moest worden.

Twee weken geleden had VIVES nog verloren door een gebrek aan beleving na het toch al behaalde kampioenschap. In een vijfsetter delfden de heren het onderspit tegen een prima spelend VC WIK.

In Katwijk wachtte de nummer 2 van dit seizoen, RVV. In IJsselstein hadden de Katwijkers laten zien uitstekend te kunnen volleyballen, VIVES won met de grootste moeite met 3-1. Kasper Langendoen stuurde de volgende namen het veld in: Sjoerd Hoogendoorn op diagonaal, Joël van der Schans als spelverdeler, Addie van der Veen en Niels Bakker op midden en Mitchel van Kesteren en Luc Lappee op passer loper.

De mannen van VIVES moesten in de 1ste set even inkomen, RVV nam een kleine voorsprong. Bij 10-6 achter gaf VIVES echter gas bij en liep prompt uit naar 11-13. De mannen laten het hele seizoen al zien een voorsprong niet snel uit handen te geven, en ook nu liet Hoogendoorn en co zich niet verrassen, 21-25.

In de 2e set kwam VIVES niet in de problemen, gestaag pakte zij punt voor punt om zo de set wederom met 21-25 te winnen.

De 3de set zakte de concentratie wat weg en moesten de IJsselsteiners weer een achterstand goed maken. Dit keer was het Joël van der Schans die op zijn service het team over het dode punt heen trok. Het verzet van RVV was gebroken en VIVES won met 19-25.

De laatste set van het seizoen greep coach Kasper aan om volop te wisselen. Bij VIVES was de geest uit de fles doordat de winst al binnen was. Hierdoor had RVV de kans om ook nog een setje te pakken, dit pakten zij met beide handen aan, 25-18.

Zo sluit VIVES dit seizoen af met 90 punten uit 21 wedstrijden en een voorsprong van 21 punten op de nummer 2. Tot teleurstelling van de mannen heeft de Nevobo halverwege het seizoen besloten dat er geen promotie/degradatie plaats vindt in dit door Corona verstoorde seizoen. VIVES moet nu afwachten of er een plekje vrij komt in de nationale topdivisie, één niveau onder de eredivisie.