Het is alweer een tijd geleden dat u wat van de heren van Vives hebt mogen horen. Na het bewogen afgelopen seizoen waarin het kampioenschap en de bekerfinale werd behaald, hebben zij de training vanaf eind augustus weer opgepakt. Het team is grotendeels hetzelfde gebleven, er is alleen afscheid genomen van middenman en servicekanon Remco, hij besloot het rustiger aan te gaan doen in H3 maar traint gelukkig elke donderdag nog met volle inzet met H1 mee. Daarnaast is Jalle een half jaar naar Indonesië voor zijn studie, hem zien we in januari weer terug. Het team is tot slot versterkt met Thijs Vledder, die een aantal jaar geleden ook al 4 seizoenen in het eerste van Vives speelde en daarbij een zeer groot aandeel had in de 2 kampioenschappen die in deze periode werden behaald.

In de voorbereiding gingen de heren naar Ameland om even uit te waaien en werd er in Harderwijk een vierkamp gespeeld, om de voorbereiding uiteindelijk af te sluiten met een driekamp in de IJsselhal. Zeker niet zonder succes, er werd slechts eenmaal verloren en meerdere keren gewonnen van teams uit de 2e divisie.

Zaterdag 1 oktober begon dan eindelijk ook de competitie voor de mannen van Vives. In Zevenhuizen wachtte Nesselande om Vives tijdens haar rentree in de 3e divisie voor het eerst echt te testen.

De eerste set startte coach René met Joël op de spelverdeling, Thijme en Addie op midden, Tom op de dia, en tot slot Mitchel en de teruggekeerde Thijs op de buitenkant. Vanaf punt 1 was het duidelijk dat oefenpotjes en competitiewedstrijden wel degelijk van elkaar verschillen, nesselande profiteerde van de vele fouten aan IJsselsteinse kant en kreeg een batterij aan setpoints bij een stand van 24-18. Vives wist nog terug te komen tot 24-23 maar kon helaas niet doordrukken waardoor Nesselande de eerste set pakte.

De 2e set, waarin de opstelling onveranderd bleef, kwamen de heren een stuk beter voor de dag. De side-out liep uitstekend, waardoor Nesselande in de gehele set slechts 4 keer op eigen service wist te scoren. Dankzij een goede service-serie van Thijs werd de set afgesloten met een stand van 18-25.

Geen reden tot verandering dus in de 3e set, die een kopie zou worden van de 2e. De libero van Nesselande werd goed onder druk gezet en Vives bleef elkaar in de side-outs makkelijk vinden. Wederom 18-25 voor de heren uit IJsselstein.

In de 4e set zakte de concentratie van Vives wat weg, maar ook Nesselande maakt steeds meer fouten waardoor de bezoekers niet meer in de problemen kwamen. Met nogmaals een uitslag van 18-25 besloot Vives hun eerste wedstrijd met een 3-1 overwinning. Een solide start dus van de mannen die aankomende zaterdag Leython H1 mogen ontvangen in de IJsselhal.