Laten we dit wedstrijdverslag beginnen met een excuses. In het vorige verslag werd een 3-1 overwinning voorspeld. Alhoewel de uitslag correct was, blijkt de winnaar niet uit IJsselstein te komen. Het had echter wel gekund… In de eerste set schoot VIVES H1 namelijk voortvarend uit de startblokken. Een vroege voorsprong werd gepakt en met goed spel werd deze gedurende de set zelfs nog wat uitgebouwd, resulterende in een 18-25 overwinning. De daaropvolgende sets vergat VIVES echter door te drukken, waardoor het in elke set (te) lang gelijk op ging. Rondom de ‘big points’ was het echter Servia H1 dat beter bij de les was. Onnodige servicefouten aan de kant van VIVES en niet de volle overtuiging in de aanval resulteert driemaal in een nipte setwinst (23, 23, 22) voor de mannen uit Vianen. Daarmee doen de mannen van VIVES H1 zichzelf te kort, want een vijfde set was gezien het spelbeeld minimaal verdiend geweest.
Volgende week wordt er in de IJsselhal de tweede ronde van de beker gespeeld. Dynamo H2 uit Apeldoorn en Apollo 8 H1 uit Borne komen op bezoek. VIVES H1 gaat proberen het deze teams – uitkomend in respectievelijk de Topdivisie en de Eerste Divisie – moeilijk te maken en misschien zelfs voor een stuntje te zorgen…? We hopen op een groot aantal supporters om het team een extra steuntje in de rug te bieden. Tijdens de vorige thuiswedstrijd (3-2 overwinning tegen RVV) heeft dat het team extra energie gegeven. Vele handen maken licht werk, dus we kijken uit naar jullie aanwezigheid!