De laatste paar wedstrijden van 2019 werden door VIVES H1 winnend afgesloten. Daarmee werd de winterstop begonnen met een mooie 3e plaats. In de wetenschap dat het verschil op de ranglijst tussen de eerste tien teams niet meer dan tien punten is en dat iedereen van iedereen kan winnen, zegt deze positie echter nog niet zo veel. Daar waar de meeste teams uit de tweede divisie C vorige week al hun eerste wedstrijd van het seizoen hadden, mocht VIVES H1 nog een weekje langer van de winterstop genieten.

De eerste wedstrijd van 2020 was tegen het tweede herenteam van VCN. In Capelle werd een 1-2 voorsprong uit handen gegeven. De mannen van VIVES H1 waren er dan ook op gebrand om deze thuiswedstrijd winnend af te sluiten en daarmee het nieuwe jaar succesvol te beginnen. In de eerste twee sets lukte het VIVES echter niet om afstand te nemen van VCN. Vooral aan de buitenkanten was de afstemming nog niet zoals aan het einde van de eerste seizoenshelft. Enkele slordigheden in de side-out van beide sets, zorgen ervoor dat VCN deze beide (23-25 en 25-27) winnend weet af te sluiten.

Met enkele wisselingen in de basisopstelling en vernieuwd elan wordt begonnen aan de derde set. VCN H2 weet zich even geen raad met het andere spel van VIVES en moet toezien hoe de derde en vierde set naar de thuisspelende ploeg (25-19 en 25-21) gaat. Gesterkt door de overwinning van de laatste twee sets, wil VIVES ook de vijfde set goed beginnen. Het is echter VCN dat aan de hand van hun – in het veld teruggekeerde – hoofdaanvaller aan de buitenkant het initiatief pakt. Bij een 3-9 achterstand lijkt de wedstrijd gespeeld, maar VIVES H1 weet zich nog terug te vechten tot 10-11. Helaas blijkt die krachtinspanning niet voldoende om ook de vijfde set (12-15) binnen te halen.

Volgende week speelt VIVES H1 tegen RVV H1 uit Katwijk. In IJsselstein wist VIVES H1 de wedstrijd te winnen, zal dat in Katwijk ook lukken. De komende week zal er weer geslepen worden aan de afstemming, zodat het niveau van eind 2019 weer in zicht komt. Alle support is zaterdag van harte welkom, dus we hopen enkele bekende gezichten om 17:00 op de tribune te mogen verwelkomen!