Afgelopen zaterdag speelden de eerste teams van VIVES allebei tegen NVC uit Nieuwegein. Het werden 2 fantastische wedstrijden waar het massaal toegestroomde publiek de grote winnaar was.

Dames 1 beet de spits af, voor meer dan 300 man op de tribune probeerde het Nieuwegeinse NVC de titel veilig te stellen tegen de directe concurrent. Makkelijk ging dat echter niet, VIVES kwam met 1-0 voor en had kon in de 4e set bij een 2-1 voorsprong het titelfeest nog even uitstellen. NVC vocht zich echter knap naar de winst in de 4e set waarmee het kampioenschap voor hen een feit was. Bij een 2-2 stand was de wedstrijd echter nog niet over, VIVES toonde zich hierin het sterkst en trok de overwinning in de tiebreak naar zich toe.

De mannen van VIVES kende een vliegende start tegen NVC H1, wat ook nog voor de kampioenschap strijd. De IJsselsteiners zijn nog niet veilig en kunnen elk punt daarom goed gebruiken. De 2-0 voorsprong die werd gepakt was daarom een flinke domper voor NVC. In de 3e en 4e set waren zij echter de bovenliggende partij in een wedstrijd waarin alles uit de kast werd gehaald. Ook in deze wedstrijd moest een 5e set de beslissing brengen. VIVES begon beter aan de 5e set en had bij een 11-7 voorsprong het initiatief in handen. De Nieuwegeiners gaven echter niet op en konden knap terugkomen. In een zenuwslopend slot met matchpoints aan beide kanten was het NVC wat aan het langste eind trok, 19-21.

Twee wedstrijden in een fantastische ambiance op het scherpst van de snede. Na de wedstrijd werd de strijdbijl begraven en werd de laatste thuisspeeldag van VIVES feestelijk afgesloten. Grote dank aan de gemeente IJsselstein voor het plaatsen van extra tribunes en al het publiek wat maar net in de hal paste.

Aankomende donderdag speelt Dames 1 nog in de halve finale van de beker in Soest. De mannen spelen zaterdag hun laatste competitiewedstrijd in Amsterdam, waar het moet winnen om zeker te zijn van een langer verblijf in de 2e divisie. We zien jullie daar graag!

De wedstrijfoto’s van Peter van Zijl zijn hier te vinden