De 1ste wedstrijd van het nieuwe jaar was de 3de van het seizoen tegen Nesselande. De eerdere wedstrijden werden wel gewonnen, maar zeker niet zonder moeite. Vooral de bekerwedstrijd was een lastig karwei, er moest een 5de set aan te pas komen om de volgende ronde te bereiken.

Geen team om te onderschatten dus, ondanks hun 10e plek op de ranglijst. René stuurde de volgende namen het veld in: Thijme en Addie op midden, Tom als spelverdeler, Hylke als libero, Thijs als diagonaal en tot slot Frank en Mitchel op buiten. Joël nam met een lichte blessure aan zijn hand plaats op de bank en daarnaast zat Daan die nog niet hersteld is van zijn enkelblessure. VIVES startte sterk in de 1ste set, Thijme serveerde de mannen naar een voorsprong van 9-1. Aan de IJsselsteiners restte toen nog de taak om de set goed uit te spelen. Puntje voor puntje kwam Nesselande echter dichterbij en aan het eind van de set was de voorsprong als sneeuw voor de zon verdwenen. Op vechtlust werd de set toch binnengesleept, 26-24.

Aan de mannen de taak om in de 2e set de concentratie de gehele set vast te houden. Opnieuw was de start veelbelovend, dit keer kwamen de mannen zelfs 12-2 voor te staan. Ook nu kon Nesselande het gaat kleiner maken, echter niet genoeg om het nog spannend te maken, de set eindigde in 25-20.

In de 3de set was de start minder veelbelovend, Nesselande en VIVES deden niet voor elkaar onder. Aan het eind was de set was het dit keer het goed spelende Nesselande wat aan het langste eind trok, 22-25.

Ook de 4de set was een boeiend volleybalgevecht, het niveau zakte in maar de vechtlust werd des te groter. VIVES deed verwoede pogingen de laatste kerstkilo’s te verbranden en met succes. Niet alleen werden de nodige calorieën verbrand, de set werd ook nog eens binnengehaald met 25-21.

VIVES behoudt met deze overwinning de koppositie, aanstaande vrijdag speelt het de lastige uitwedstrijd tegen Leython, 21:30 in Leiderdorp, we zien u daar!

V Nesselande HS2 14-1-2017-4188 (1)

De foto is gemaakt door Peter van Zijl.