Zaterdag stond de eerste competitiewedstrijd op het programma. Na een warrige voorbereiding vanwege vakanties volgde een grote verassing in de nationale beker. Dus vol goede moed ontvingen we Punch. Deze promovendus had het in de beker niet goed gedaan maar van onderschatting mocht geen sprake zijn.

Als er toch enige mate van onderschatting aanwezig was geweest, dan was dat zeer onterecht. In de eerste set pakten de zeer sterk serverende bezoekers een ruime voorsprong. VIVES was slordig in de passing en de aanval liep niet. De weinige kansen op aansluiting in de eerste set werden niet benut en met 21-25 ging die set verloren.

Alles op scherp in de tweede set, met Joël in de spelverdeling in plaats van Tom. Maar wederom door de hoge servicedruk van Punch kwam VIVES geen moment in zijn spel. Met nog grotere cijfers dan in de eerste set werd met 16-25 verloren.

In de derde set werd de opstelling met Niels op de diagonaal neergezet. Dit gaf de spelverdeling, weer in handen van Tom, meer “lucht” en had deze meer keuzes. Het plezier kwam terug in het spel en meer ontspanning in de passing. De zeer sterk spelende libero van Punch werd buiten spel gezet door de service van VIVES. Een 9-1 voorsprong werd niet meer uit handen gegeven en met degelijk spel werd met 25-18 de derde set een prooi voor de thuisspelende ploeg.

De derde set bleek iets te veel energie te hebben gevraagd van de lange mannen van VIVES want Punch had de rug gerecht en nam gelijk in het begin van de set een voorsprong van enkele punten. Geforceerd spel van VIVES leverde een te hoge foutenlast waardoor de eerste competitiewedstrijd in een deceptie eindigde. Met 16-25 werd de handdoek in de ring gegooid.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen VCN H2 in Capelle aan de IJssel op het programma. In sporthal Oostgaarde zal VIVES moeten laten zien dat deze wedstrijd een incident was en geen opmaat voor de rest van de competitie.