VIVES Heren 1 is het seizoen goed begonnen, de mannen kwamen afgelopen weekend uit in de 1ste ronde van de nationale beker waarin er een vierkamp gespeeld werd tegen respectievelijk VV Utrecht, NVC en US.

VV Utrecht was de eerste tegenstander van de dag en tevens het enige team dat uitkomt in de 1ste divisie. Dit was dan ook te merken, de ervaren spelers van Utrecht maakten weinig fouten en konden profiteren van het nog wat onwennige spel van IJsselsteinse kant. Utrecht won met 2-0, een kwestie van uithuilen en de leerpunten meenemen naar de volgende pot.

Het volgende potje speelde VIVES tegen de buren, NVC uit Nieuwegein. Vorig jaar verloren de heren hier nog van in de beker, dit jaar waren de rollen omgedraaid en werd NVC relatief eenvoudig met 2-0 verslagen.

Het laatste potje van de dag was er een voor des keizers baard doordat Utrecht alle wedstrijden winnend wist af te sluiten. Desondanks was het een mooie test voor H1 omdat de tegenstander US ook in de competitie een opponent zal zijn. Het werd een mooie afsluiter waarbij VIVES 3 sets nodig had om US te verslaan, 2-1.

Aan het eind van een lange dag kunnen de mannen terugkijken op een goede serie wedstrijden waarin 2 concurrenten uit de competitie werden verslagen en daarnaast een stabiel niveau werd neergezet.

Aanstaande zaterdag komt VV Amsterdam op bezoek in de IJsselhal voor de eerste competitiewedstrijd van het seizoen, let op! Heren 1 speelt dit seizoen om 19:00! Tot zaterdag!