VIVES mocht afgelopen zaterdag op bezoek in Harderwijk, los van de wedstrijd hadden de mannen eigenlijk nog meer zin in het aansluitende teamuitje inclusief overnachting in Harderwijk. Maar eerste moest er dus een potje gespeeld worden.

Thijme moest de wedstrijd helaas vanaf de bank bekijken, hij is op heroïsche wijze geblesseerd geraakt. Hij redde zondagochtend een oud vrouwtje uit een brandend huis door op zijn rug van de trap te glijden. Anderen beweren echter dat hij een biertje te veel op had en gewoon thuis van de trap is gelazerd, gelukkig weten wij beter Thijme!

Alex was de logische vervanger van Thijme, daarnaast speelden we deze wedstrijd met 2 libero’s, zowel Jordy als Hylke hadden het blauwe tenue aan. VIVES begon sterk aan de 1ste set, de mannen speelden fel en verdedigden erg goed. VVH liet echter zien ook goed te kunnen volleyballen en liep goed mee met de IJsselsteiners. Halverwege de set pakten de mannen van VIVES echter een ruime voorsprong en gaven deze niet meer weg, 20-25.

In de 2e set liepen de mannen van VIVES weer snel uit, maar door een aantal slechte momenten en domme fouten kwamen de Harderwijkers weer goed terug, in een spannende slotfase trok Harderwijk echter aan het langste eind, 26-24.

Een klein tikje voor VIVES, die in de 3e set weer vol goede moed van start gingen. Toch keken de heren al snel tegen een flinke achterstand aan, aanvallend bracht VIVES te weinig waardoor VVH gemakkelijk op een 20-15 voorsprong kwamen. Gelukkig wist VIVES het tij te keren, met goed spel en hard werken maakten de mannen er weer een spannende slotfase van. Door een aantal dubieuze beslissingen van de arbitrage en kleine foutjes aan IJsselsteinse zijde won VVH met 27-25.

Het was knap dat VIVES de moed niet liet zakken in de 4e set, de mannen lieten zien dat ze beter waren dan VVH. Met goed en stabiel spel werd afstand genomen van VVH en werd er een 5e set uit het vuur gesleept, 17-25.

De 5e set begon zeer matig voor VIVES met een 9-3 achterstand als gevolg. Zoals eerder in de wedstrijd ook het geval was, gaf VIVES de moed niet op. De mannen bleven werken en toen Sven bij een stand van 12-9 aan service kwam liepen de mannen over VVH heen. De Harderwijkers konden niet meer scoren en won VIVES de beslissende set met 12-15.

Groot feest bij heren 1 die een zeer spannende wedstrijd met goed gevolg wisten te voltooien. De heren staan nog steeds gedeeld 3e en mag het zaterdag thuis opnemen tegen VOCASA uit Nijmegen, de nummer 5 van de competitie op 1 puntje van VIVES. Dit belooft dus weer een mooie pot te worden!

PS: Het stapavondje was leuk, een korte samenvatting: Thijme is ’s nachts nooit geblesseerd. Vijf shotjes tequila achter elkaar drinken omdat je teamgenoten buiten staan is een slecht idee. Met 3 vieze bezwete mannen in een tweepersoons bed liggen ook. Vlaggen zijn er om mee te nemen en barvrouw Peggy is een toppertje. Tot zaterdag!