Departyshop.nl VIVES H1 heeft gisteren wederom 5 punten in de IJsselhal weten te houden. Ze mochten om 16:45 aantreden tegen Numidia Vc Limac H2 uit Linne, Limburg. Setstanden waren 25-18; 25-19; 25-22 en 25-19.

De eerste set werd er voor een goed gevulde tribune gestart met Joël en Sjoerd in de diagonaal, Addie en Niels op het midden, Frank en Luc als passerlopers en Jordy als libero. Vanaf het begin had VIVES de side-out keurig onder controle met een passlijn die goed stond. Hierdoor kon Joël het spel naar hartenlust verdelen en dat uitte zich in duidelijke winst in de eerste twee sets. Blokkerend en aanvallend had VIVES het keurig voor elkaar. Minpuntje tijdens deze twee sets is het gezever van de tegenstanders op het arbitrale duo. Beide heren floten een uitstekende wedstrijd op hun vrije zaterdagmiddag.

Begin derde set nam Limac een voorsprong die zij tot ruim boven de 15 wisten te behouden. Gelukkig wist VIVES, ondanks over de gehele wedstrijd matig serveren, toch ook deze stand weer om te draaien in het eigen voordeel en deze set met 25-22 binnen te slepen. Een aantal cruciale verdedigingen eind derde set van Jordy en Frank in het achterveld maken het verschil.

In de vierde set was er ruimte om te wisselen. Tom, Peter en Thijme lieten met goed spel zien dat Kasper maar eens moet gaan overwegen of we niet gewoon naar het minisysteem terug moeten met continue door wisselen. Ook een grote pluim voor ons ace-kanon Dion die met zijn verraderlijke float direct de passlijn van Limac aanpakte (ace!) en een mooi aanvallend punt maakte, toen het eind vierde set nog even spannend leek te worden.

Komende zaterdag moet VIVES H1 naar de Vliethorst in Voorschoten, waar zij om 15:00 aantreden tegen Gemini-Kangoeroes H1. Deze Voorschotense Kangoeroes hebben de Covid periode -naar Australisch voorbeeld- met strak beleid goed doorstaan en staan op de derde plek met 5 overwinningen uit 6 wedstrijden (enige verliespartij tegen de huidige nummer 2 RVV). We kunnen aankomende zaterdag alle support goed gebruiken. Voor de fans die meekomen een routebeschrijving: de A12 afrijden en vlakbij Den Haag ergens rechts aanhouden (ongeveer 45 minuten)! Hopelijk tot zaterdag!

*(Enne is een in Limburg veel voorkomend woord dat meerdere betekenissen kan hebben. In veel gevallen wordt gerefereerd naar ‘hoe gaat het?’, echter wordt het ook als reactie gegeven op een verhaal. Dan betekent het ‘vertel verder’.)

Foto’s van de wedstrijden:

Peter van Zijl
Clickflits Robbert Thoen