Afgelopen zaterdag was het VIVES-dag in Utrecht, maar liefst vijf teams mochten aantreden tegen de Utrechtse studenten. Het eerste herenteam sloot een succesvolle dag af met de volle winst.

Coach Kasper begon met Thijme Bunnik en Peter Houwink op midden, Mitchel van Kesteren en Luc Lappee op buiten, Sjoerd Hoogendoorn als diagonaal, Fedde Plankeel als spelverdeler en Jordy Streng als libero. Jacco Hoogendoorn moet nog steeds geblesseerd toekijken en Saisun Kandiah had maandag op de training een enkelblessure opgelopen. Zij moesten daarom toekijken vanaf de bank.

De wedstrijd begon goed voor Protos, de ‘mini’ van de week serveerde een ace, maar daarna was het VIVES wat gelijk het initiatief nam. Al snel stond er een voorsprong van 5-13 op het scorebord. Mede door de goede verdeling van oud-Protos speler Fedde Plankeel werd de 1ste set eenvoudig met 13-25 gewonnen.

De 2de set was een kopie van de 1ste, de passlijn van Protos had geen vat op de sterke services van VIVES, waardoor de heren gemakkelijk uitliepen. Ook deze set werd met 13-25 gewonnen.

In de 3de set kwam Protos, mede door aanmoediging van het enthousiaste publiek, beter in hun spel. VIVES moest alle zeilen bijzetten om bij te blijven, Niels Bakker, Addie van der Veen en Joël van der Schans kwamen in het veld om het tij te keren. Er moest een setpoint weggespeeld worden, maar uiteindelijk trokken de IJsselsteiners ook in de laatste aan het langste eind, 26-28.

Mede dankzij de weer massaal aanwezige fans van VIVES was het weer een dag om niet te vergeten, en bleef het nog lang gezellig bij de studentenvereniging. Zo nestelt VIVES zich steviger in de top 3 van de topdivisie, Volgende week komt de nr. 4, VV Utrecht, op bezoek in IJsselstein. Een echte topper dus in de IJsselhal, waarbij we alle support weer goed kunnen gebruiken!