DePartyshop.nl VIVES Dames 1 ontwaakt zondagmorgen 2 april uit een misschien ietwat onrustige, maar fijne slaap. De hoofdjes tollen nog een beetje (van alle indrukken.. of toch misschien een klein laagje alcohol?) Wat is er allemaal gebeurd de afgelopen 24 uur?? Het gaat te snel, we willen dit nog een keer overdoen! Helaas.. dat is een illusie.. wat we wel kunnen doen is proberen een beeld te schetsen van zaterdag 1 april en daar volle bak van nagenieten…

De laatste thuisspeeldag van het seizoen is aangebroken. Wij moeten aantreden tegen één van onze geduchte concurrenten in de strijd voor het kampioenschap. En ja, we hadden al een mooie voorsprong van 7 punten op Sovoco DS1, de nr 2 van de ranglijst maar je weet het nooit.. Er komt veel spanning en hoge druk kijken bij het vasthouden van zo’n eerste plek. We moeten het in eigen hand houden! En Sovoco draait natuurlijk ook nog volle bak mee voor promotiewedstrijden dus daar zal ook alles uit de kast getrokken worden om het ons zo moeilijk mogelijk te maken. Daarnaast konden we na een fikse vertraging pas laat het veld op. Waar ons DS2 niets aan kon doen! Maar dat deed de spanning voor ons wel hoger en hoger oplopen… Nog 2.. nog 2 punten.. nog 2 sets.. dat zou voldoende moeten zijn.. Hoofd koel houden en gaan met die banaan.

Wat in ieder geval staat als een huis is onze achterban, onze strijders op de tribune die er het hele seizoen al een enorm feest van maken met heerlijke liedjes, de lekkerste tromroffeltjes en zelfgemaakte toeters.. daar kan het in ieder geval niet aan liggen!

VIVES DS 1 start goed aan de wedstrijd, maar Sovoco verweert zich sterk waardoor we de eerste helft van de set aardig gelijk op lopen. Het niveau ligt aan beide kanten hoog, je merkt aan alles dat beide partijen voor ALLES willen gaan en dat er niets cadeau wordt gegeven. Maar dan gooit VIVES er nog een versnellinkje bij en stoomt lekker door waar de dames van SOVOCO geen antwoord meer op hebben. Eerste set is binnen met 25-16! Nog eentje dan, nog eentje dan, dan zijn we….

Dit is het niveau wat we wilden laten zien.. ondanks die hoge druk en spanning! Maar we zijn er nog niet.. De tweede set is opnieuw een gelijk opgaande strijd maar Sovoco geeft te weinig respons aan ons sterke blok, moeilijke service en harde aanvallen. We winnen de set met 25-15. SAY WHAT?!  WE WINNEN DE SET EN VIVES DS1 IS KAMPIOEN IN DE 2e DIVISIE! We schrijven geschiedenis want dit is in de historie van het eerste dames team van VIVES nog nooit gelukt. De ontlading, blijdschap, de tranen, alles komt er uit. We hebben het gewoon geflikt! Maar winnen willen wij altijd dus we moeten de pot eerst nog even afmaken. Even een klapje in het gezicht en door.

In de derde set merk je toch dat we een tikkie minder scherp zijn dan de eerste twee sets maar met wilskracht en volle bak blijven gaan, hengelen we ook de derde set binnen met 25-19!. De vierde set wisselen we bij VIVES wat speelsters die na 3 sets best wat zijn afgekoeld maar echt keihard werken om ook dat laatste puntje aan onze kant te houden, de strijd is nog steeds erg spannend maar helaas halen we het nét niet en verliezen we de laatste set met 21-25.

Maar even terug naar einde set 2: WIJ ZIJN KAMPIOEN en dat hebben we heeeeel erg lekker kunnen vieren met al onze vrienden/familie/supporters van de tribune en de bar, de liefste Frankie die in een half weekje tijd nog een platte kar voor ons bouwt en natuurlijk met ons sterke, leuke, grappige en strijdlustige en BESTE TEAM!

Nogmaals een (mega) bedankje voor al onze supporters, de bar voor de leuke feestjes, de sponsor DePartyshop.nl voor de heerlijk smakende eerste rondjes na de winstpartijen, Volleybaldirect.nl voor het last minute kunnen drukken van onze kampioensshirts en natuurlijk ook onze tegenstanders voor de prachtige potjes volleybal! Wij komen even bij en maken ons klaar voor het laatste potje van het seizoen over 2 weken tegen Leython DS1.