Jaja, daar zijn we weer! Ondertussen zullen jullie wel vernomen hebben dat wij geen helden zijn in wedstrijdverslagen schrijven. We hebben veel talenten in DS 1 maar een creatief wedstrijdstukje schrijven blijft een uitdaging. Maar we gaan toch een poging doen! We hebben genoeg meegemaakt de afgelopen weken!

Een kleine terugblik naar de afgelopen weken: Na de kerstvakantie is de DS1 selectie keihard op stoom gekomen en werden winst na winst binnen gesleept ( slechts 1 set (!) is verloren gegaan). Er kwam een aantal weken terug een heel klein stemmetje in ons hoofd… ‘kampioen worden, zou het mogelijk zijn??’ We zullen hard moeten werken.. gefocust blijven.. maar LET’S GO! Week na week, winst na winst werd dat stemmetje in ons hoofd steeds harder.. de honger naar een kampioenschap steeds groter…

Zaterdag 25 maart. We krijgen Taurus DS1 in de eigen hal op visite. Het zure verlies in Houten tegen dit sterk en steady team staat nog in ons geheugen gegrift. We hebben wat goed te maken en we moeten ons 1e plekje in de ranglijst verstevigen. Dit zal geen makkelijke worden!

We beginnen gelijk lekker fel aan de wedstrijd en pakken gelijk de voorsprong die we niet meer weggeven. We krijgen met regelmaat een goede mep terug en hebben soms moeite om de bal bij Taurus op de grond te krijgen..maar door een zeer goede passlijn, vlijmscherpe set-ups, prachtige aanvallende acties en alles van de grond willen halen ( wat staat die boarding soms toch in de weg…sorry heren 1) pakken we set 1,2 en 3! Daarna laten de touwtjes iets meer vieren waardoor de dames van Taurus hun moment kunnen pakken. We krijgen de set niet meer naar ons voordeel gedraaid en verliezen helaas de laatste set. 3-1 winst. De laatste set is erg jammer maar… we hebben gewonnen! Toen kwam al snel weer die stem die weer een tandje harder is geworden: Kampioen?!

Volgende week zou onze droom werkelijkheid kunnen worden: zaterdag 1 april spelen we om 16:45 nogmaals thuis tegen SOVOCO DS1 . Lekker in ons eigen halletje met onze trouwe supporters/ VIVES Fanatics aan onze zijde. Kom jij ons ook aanmoedigen bij misschien wel dé ‘beslissende’ overwinning???