Na de onverwachte (?) overwinning van De Partyshop.nl/VIVES H1 op koploper Spaarnestad H1 vorige week, mochten de heren deze week aantreden tegen de promovendi van VTC Woerden. Dit team had een goede start van de competitie, maar liet de afgelopen weken ook zien van lager geklasseerde teams te kunnen verliezen. Voor VIVES H1 ziet dat patroon er eigenlijk precies andersom uit en gezien de laatste paar uitslagen werd er vol vertrouwen en motivatie aan de wedstrijd begonnen.

Het begin van de wedstrijd moeten we echter snel vergeten. VIVES H1 werd op alle fronten afgetroefd door VTC Woerden H1, resulterend in een pijnlijke (14-25) nederlaag in de eerste set. Richting het einde van die set kwam VIVES H1 echter beter in het eigen spel. Die stijgende lijn werd in de tweede set doorgezet en VTC Woerden kreeg steeds minder grip op de set. De 25-21 uitslag in de tweede set bracht beide teams weer op gelijke hoogte. In de derde set weet VIVES H1 weer snel een gaatje te slaan, maar is het niet in staat om een onoverbrugbaar gat te slaan. Goed blokkerend en verdedigend werk wordt afgewisseld met een lagere servicedruk en een haperende aanvalsmotor. Boven de 20 weet Woerden het gaatje te dichten en ondanks enkele setpunten van VIVES H1 zijn het uiteindelijk de gasten die de set (26-28) in extremis binnenhalen.

Om de wedstrijd niet in een deceptie te laten eindigen, wordt er in de vierde set vanaf het begin druk gezet op de tegenstander. Aanvallend komt VTC Woerden bijna niet meer door de verdediging van VIVES H1 heen en ondanks verwoede pogingen van de eerste scheidsrechter (alle spelers van de tegenstander op de tribune persoonlijk welkom heten, komt z’n objectiviteit niet ten goede) om VTC Woerden H1 in de wedstrijd te houden, is het VIVES H1 dat de vierde set met duidelijke cijfers (25-20) binnenhaalt.

De vierde tiebreak op Veld 1 van de dag, de vorige drie gingen helaas allemaal verloren voor VIVES. Bij de veldwissel op 5-8 (en niet 4-8) ziet het er voor VIVES H1 ook niet rooskleurig uit. Het spel van VTC Woerden H1 wordt echter meer voorspelbaar, waar de blokkering van VIVES H1 geweldig op anticipeert en meerdere killblocks achter elkaar bijschrijft. VIVES komt als eerste op matchpoint en ondanks dat VTC Woerden nog even tegenstribbelt is het laatste punt op 14-13 voor VIVES H1. Daarmee voegt VIVES H1 de vierde overwinning op rij toe aan haar palmares.

Na 13 achtereenvolgende speelrondes is het tijd voor een korte winterpauze. Vanaf een derde plek op de ranglijst kijkt VIVES H1 met vertrouwen uit naar de tweede speelhelft. Op 18 januari speelt VIVES H1 de volgende (thuis)wedstrijd tegen VCN H2. In de heenwedstrijd werd nog verloren van dit team uit Capelle a/d IJssel, dus VIVES H1 is gebrand op een sportieve revanche! Natuurlijk hopen we ook in 2020 weer op volle tribunes. Voor nu wensen wij iedereen fijne feestdagen en een goede jaarwisseling.