Na de ontluisterende 4-0 thuisnederlaag van vorige week, mocht De Partyshop.nl VIVES HS1 deze zaterdag aantreden tegen Cito HS1. Eerder dit seizoen werd er thuis nog ruim gewonnen van de ploeg uit Zeist, maar dat is in de wetenschap dat destijds slechts een halve selectie naar IJsselstein was afgereisd. Met een ruimer gevulde selectie en een goed gewijzigde basisopstelling begon Cito HS1 aan de wedstrijd. Doordat de wedstrijd van vorige week niet alleen een aantal belangrijke wedstrijdpunten maar ook een achillespees kostte, kwam VIVES HS1 niet op volledige oorlogssterkte naar Zeist. Met aanvulling vanuit het tweede team en een aantal meegereisde supporters werd er toch met vertrouwen aan de wedstrijd begonnen.

Het begin van de set was echter in alle gevallen in het voordeel van de thuisspelende ploeg. Cito HS1 speelde zakelijk en maakte weinig persoonlijke fouten. VIVES HS1 had moeite om aanvallend een vuist te maken en had te veel pogingen nodig om de bal bij de tegenstander op de grond te krijgen. Alhoewel VIVES HS1 in de eerste en tweede set het opgelopen verschil nog kon dichten, kon alleen de tweede set met een positief resultaat (25-27) worden afgesloten. De overige sets gingen helaas met overduidelijke cijfers (25-20, 25-18, 25-18) naar de ervaren rotten uit Zeist.

Daardoor blijft het een wisselvallig seizoen voor VIVES HS1. Doordat echter ook de andere wedstrijden in de poule regelmatig tot verrassende uitslagen leiden, blijven de teams dicht bij elkaar staan in de stand. De komende week start de voorbereiding op de eerste confrontatie met US HS1 dit seizoen. Vorig seizoen werden er twee leuke wedstrijden gespeeld tegen de Amsterdammers, die zich momenteel een paar plekken onder VIVES HS1 op de ranglijst bevinden. Uiteraard gaan we er alles aan doen om te zorgen dat dit na volgende week zaterdag nog steeds het geval is. Support en aanmoediging is van harte welkom. In verband met het NOJK een uurtje later (20:00) dan normaal, maar we hopen dat dit niemand er van weerhoudt op de tribune plaats te nemen!