Tijdens de laatste paar wedstrijden heeft De Partyshop.nl/ VIVES H1 al regelmatig laten zien wat het in huis heeft. Toegegeven: het spel was niet altijd even sprankelend, maar dat wordt in grote mate gecompenseerd met vechtlust en enthousiasme. Ook de thuiswedstrijd tegen Spaarnestad H1 is een goed voorbeeld van een wedstrijd waarbij vechtlust en enthousiasme uiteindelijk de doorslaggevende factor zijn.

Bij het inspelen en inslaan is het echter nog Spaarnestad H1 dat het hoogste woord heeft. De mannen van VIVES H1 lijken er echter niet zo van onder de indruk te zijn, want bij een 4-0 achterstand in de eerste set vlucht Spaarnestad H1 al de eerste time-out in. Dat gaatje wordt nog wel gedicht, maar Spaarnestad H1 is niet in staat om door te drukken. Met goed verdedigend werk en veel enthousiasme is het VIVES H1 dat een stevige voorsprong weet te pakken. Ook passend komt er meer grip op de strakke services van de tegenstander. Richting het einde van de set gaan er nog een aantal onnodige punten naar Spaarnestad H1, maar uiteindelijk is het VIVES H1 dat de set overtuigend (25-20) weet binnen te halen.

Diezelfde lijn wordt doorgezet in de tweede set. Passend en verdedigend heeft VIVES H1 de boel goed op orde. Aanvallend is vooral de middenas en de diagonaal haast niet af te stoppen, wat al snel leidt tot een comfortabele voorsprong. De setwinst komt eigenlijk geen moment (25-19) in gevaar. Dan volgt de altijd gevaarlijke derde set. Iets minder geconcentreerd als in de voorgaande twee sets wordt er begonnen. Spaarnestad H1 begint weer in zichzelf te geloven en grijpt de kans om een voorsprong op te bouwen. Ook de scheidsrechter heeft met een aantal bijzondere beslissingen (consequent discutabel is natuurlijk ook consequent) en een rode kaart een mooi aandeel in deze set – maar eigenlijk de gehele wedstrijd. Daar waar de set eigenlijk door iedereen al als verloren is bestempeld, weet VIVES H1 richting het einde toch de rug nog te rechten. De nederlaag (22-25) kan niet meer voorkomen worden, maar de goede flow van de eerste twee sets lijkt weer terug gevonden te zijn.

De vierde set is wat dat betreft inderdaad een kopie van de eerste twee sets. VIVES H1 speelt met overtuiging en enthousiasme, mede gesteund weer door massaal toegestroomd publiek. Spaarnestad H1 is niet in staat om het verschil te maken, waardoor VIVES H1 voor een kleine stunt weet te zorgen en de koploper met een 3-1 nederlaag (25-21 in de vierde set) terug naar Haarlem weet te sturen. Het gat met de degradatiezone is voorlopig geslagen en VIVES H1 durft weer naar boven te kijken. Volgende week staat weer een thuiswedstrijd op de planning. VTC Woerden komt op bezoek in de IJsselhal en draait in dezelfde regionen van de ranglijst mee als VIVES H1. We hopen net als afgelopen zaterdag wederom op de steun van het publiek en zullen gaan proberen om de weg naar boven verder door te zetten!