Het is zaterdagavond 26 januari 2019 en het loopt tegen een uur of 18:00. Wat verdwaalde regendruppels tikken tegen de ramen van de IJsselhal. In het vergaderhok verzamelen de spelers en staf van VIVES H1 zich voor de voorbespreking van de derde wedstrijd in 2019. Op het programma staat de streekderby tegen Servia H1, een team dat vorige week verrassend de volle buit weghaalde bij de koploper. Door variërend blessureleed werd er de afgelopen week getraind om de volledige breedte van de selectie te kunnen benutten.

In de wetenschap dat Servia H1 een alles-of-niets spel hanteert, werd fanatiek aan de eerste set begonnen. Ondanks dat het scoreverloop in de eerste punten gelijk opgaand was, wist Servia H1 halverwege de set toch een gaatje te pakken, wat VIVES H1 niet meer (19-25) kon dichten. Ook in de tweede set was het Servia dat al vroeg een gaatje wist te slaan. Dit bleek echter het goede moment om de volledige breedte van de selectie te gaan gebruiken. Enkele technische en tactische wijzigingen werden doorgevoerd en de bravoure in het spel van VIVES H1 werd teruggevonden. Toch was het Servia H1 dat op 17-23 de beste papieren leek te hebben om de set winnend af te sluiten. Echter, nu was het VIVES H1 dat een alles-of-niets mentaliteit in de strijd gooide en onder leiding van een goede service serie van Joël werd het gaatje punt voor punt kleiner. Op 24-23 was het zelfs VIVES H1 dat als eerste op setpunt kwam. Alhoewel de aanval van Servia het blok (eindelijk) wist te passeren, bleek de daaropvolgende verdediging de curve van het dak van de IJsselhal vloeiend te volgen en recht voor de voeten van de verbouwereerde aanvaller van Servia H1 binnen de lijnen (25-23) te vallen.

De derde set was er een uit het boekje. Al snel stond VIVES H1 op een ruime voorsprong en het massaal toegestroomde publiek bracht de sfeer er goed in op de tribune – daar hebben wij geen DJ voor nodig! Met een stabiele passing, goed verdedigend werk en wederom een soepel lopende middenas werd de set met 25-12 binnengehaald. Toch was het Servia H1 dat beter aan de vierde set begon. Een klein gaatje werd door onze zuiderburen geslagen en VIVES H1 leek niet bij machte om dit te dichten. Ook op de tribune sloeg het noodlot toe, waar de trommel het eind vierde set begaf. Ook voor VIVES H1 bleek dit de genadeklap en de vierde set ging met 20-25 verloren.

Vastberaden om de ongeslagen reeks van 2019 voor te zetten, werd er voortvarend aan de vijfde set begonnen. Met een goede servicedruk werd een ruime voorsprong genomen en met een stand van 2-8 werd er van kant gewisseld. Servia H1 pruttelde hier een daar nog een beetje tegen, maar de genomen voorsprong werd gestaag door VIVES H1 uitgebouwd, tot de 15-7 eindstand op het scorebord stond.

Volgende week speelt VIVES H1 een uitwedstrijd in Voorschoten tegen Gemini Kangoeroes H1. Aangezien daarna een teamweekend op de planning staat, zullen we waarschijnlijk wel weer winnen. Echter, de afgelopen weken blijkt dat iedereen van iedereen kan winnen in deze competitie, dus wie weet kan Gemini H1 ons nog verrassen. Uiteraard is publiek weer van harte welkom en als de inzameling (check onze Instagram pagina (klik hier)) voorspoedig verloopt zelfs met trommel…

Met deze link kan je zelf een bedrag kiezen dat geheel ten goede zal komen aan een nieuwe VIVES trommel! Waar voor je geld dus! Maak over wat je kunt missen en aanschouw de nieuwe trommel bij een van onze thuiswedstrijden!