Het seizoen ‘18/’19 is in haar laatste fase belandt, de mannen van VIVES staan op een veilige 9de plaats. De concurrentie is echter niet ver waardoor VIVES de punten nog hard nodig heeft. Zaterdag stond de belangrijke wedstrijd tegen het Haarlemse Spaarnestad op het programma. Het team staat net boven VIVES, waardoor er bij winst een plekje gestegen kon worden.

Freek stuurde de volgende namen het veld in: Joël als spelverdeler, Thijs op dia, Sven en Alex op buiten, Niels en Addie op midden en Jordy als libero. VIVES startte slordig , het maakte te veel servicefouten en kreeg geen vat op het sterke aanvalsspel van de Haarlemmers. De 1ste set werd hierdoor met 22-25 verloren.

In de 2e set herstelde VIVES zich knap, de passlijn van Spaarnestad werd goed onder druk gezet waardoor de IJsselsteiners halverwege de set een mooi gaatje konden pakken. Dit stonden de heren niet meer af en zo werd de 2e set winnend afgesloten, 25-21.

Na de 2e set liep VIVES over Spaarnestad heen, de Haarlemmers zakten ver weg in niveau terwijl VIVES geconcentreerd bleef spelen. Zowel de 3de als de 4e set werd met 25-16 gewonnen.

Een belangrijke overwinning waardoor VIVES een plekje stijgt op de ranglijst en de degradatiezone steeds verder achter zich laat. Een andere positieve noot was de rentree van Mitchel die na 6 weken weer helemaal hersteld lijkt te zijn van zijn enkelblessure.

Aankomende zaterdag staat de volgende belangrijke wedstrijd op het programma, VIVES speelt in Rotterdam tegen de nr. 10 Fusion. We hopen u daar te zien!