Nog voor het laatste punt van deze speelronde gescoord is, ligt het wedstrijdverslag van de eerste wedstrijd van de ronde al klaar om gepubliceerd te worden. Net als vorige week mocht DePartyshop.nl/VIVES H1 rond 14:00 aantreden voor een uitwedstrijd. Na de ‘verre’ uitwedstrijd van vorige week in Delft, kon de sportzaal van deze week wat dichter bij huis gevonden worden. In de Galgenwaard – waar de kantine zijn naam rond dit tijdstip nog geen eer aan deed – werd aangetreden tegen VV Utrecht H2. Vorig jaar werd er vroeg in het seizoen nog kansloos van dit team verloren, maar wist VIVES H1 in Utrecht wel aan het langste eind te trekken.
Met dit in het achterhoofd, maar ook gesterkt door de overwinning van vorige week tegen Punch werd er sterk gestart. VV Utrecht H2 zorgt veelvuldig de blokkering van VIVES op en maakte eigenlijk geen moment aanspraak op de winst van de eerste set. Ook in de tweede set werd er door VIVES voortvarend gestart en al snel was een klein gaatje geslagen. VV Utrecht leek echter eindelijk de sterkste opstelling van de dag gevonden te hebben en wist op het laatste moment alsnog aan te haken. Dat ging voor hen zelfs zo goed dat ze met een minimale marge de tweede set wisten binnen te halen. Een kleine tegenvaller voor VIVES H1. In de derde set hielden beide teams elkaar lang in evenwicht. Een wederom (net als vorige week) matig fluitende arbitrage hielp VIVES uiteindelijk aan het benodigde gaatje om de derde set binnen te halen. De wedstrijd leek daarmee gespeeld want in de vierde set wist VIVES al snel een gat te slaan. VIVES verzuimde echter om het boven de 20 af te maken, waardoor VV Utrecht H2 nog gevaarlijk dichtbij wist te komen. Een time-out bleek noodzakelijk om iedereen weer even de juiste kant op te zetten. Vijf punten later was de set en wedstrijd beslist.
Volgende week speelt VIVES H1 weer thuis. De huidige koploper Spaarnestad H1 komt dan in IJsselstein op bezoek. Vorig jaar wisten de mannen van VIVES hier tweemaal van te winnen. Wil je zien of dat ook deze keer gaat gebeuren en welke wisselingen er deze week in de ziekenboeg hebben plaatsgevonden (voorspellingen kunnen via de verschillende sociale media worden doorgegeven), zorg dan dat je om 19:00 op de tribune zit. Tot dan!