Na een druilerige week – waarin het verwerken van het teleurstellende verlies van de eerste competitiewedstrijd tegen Punch centraal stond – maakte VIVES H1 in de vroege middag zijn opwachting in de Oostgaarde voor een wedstrijd tegen VCN H2. Gelukkig leken de weergoden ons goed gezind, dus konden we met een voltallige selectie afreizen naar Capelle a/d IJssel. Tevens waren de nieuwe tenues beschikbaar (met dank aan sponsoren DePartyshop.nl en Bunnik Bouw) waardoor niets een frisse start meer in de weg zou moeten staan.

De eerste set werd er echter twijfelachtig begonnen. Alhoewel de passing de zaakjes redelijk goed op orde had, kon er aanvallend geen stempel op de set worden gedrukt. Tel daar een hoge foutenlast in de service bovenop en met 25-19 kon VCN H2 de eerste set in de wacht slepen. In set twee en drie kreeg VIVES H1 echter meer grip op de aanval en service, waardoor VCN H2 steeds meer onder druk gezet kon worden. Twee keer was VIVES H1 eerder bij de 25 (22, 16) dan VCN H2 en dus werd een 1-2 voorsprong genomen.

Ondertussen begonnen de frustraties in het team van VCN H2 de overhand te krijgen, die ze op wonderbaarlijke wijze op elkaar begonnen af te reageren. De scheidsrechter (die overigens een prima wedstrijd floot) besloot om in het teken van de Scheidsrechter van de week VCN H2 met twee rode kaarten te belonen, wat VIVES H1 aan een mooie start van de vierde set hielp. De gegeven kaarten leken VCN H2 echter de gezochte motivatie te geven. VIVES H1 werd serverend meer onder druk genomen en ook de foutenlast in de aanval ging terug omhoog. Halverwege de set wist VCN H2 een gaatje te slaan, wat ze niet meer weg gaven: 25-19.

De eerste vijfsetter van het seizoen, kwam ook voor het coachend duo als een verrassing – getuige het foutief ingevulde opstellingsbriefje bij aanvang van de 5e set. De aandacht in het veld was aan het begin van de set even weg, iets waar VCN H2 gretig gebruik van maakte. Bij de kantwissel halverwege de set had de thuisspelende ploeg een kleine voorsprong opgebouwd, die daarna als sneeuw voor de zon verdween. Even werd aan de kant van VIVES H1 gehoopt op een stunt zoals vorig jaar, toen in extremis de 5e set nog werd binnengehaald. Goed serverend en verdedigend werk aan de kant van VCN H2 bracht daar echter snel een einde aan want met 15-11 haalden zij de set uiteindelijk binnen.

Komende week staat er weer een thuiswedstrijd op het programma, wanneer de mannen van VIVES H1 aantreden tegen promovendus RVV H1. Graag nodigen we jullie uit om deze wedstrijd live bij te wonen in de IJsselhal (19:00u) en ons te helpen richting de eerste winst van het seizoen!