Afgelopen zaterdag was heren 1 in Rotterdam te vinden. Tegenstander was Fusion, een directe concurrent in de strijd om lijfsbehoud.

Tijdens de warming up raakte Sven geblesseerd, de net weer hersteld Mitchel nam zijn plaats in. Verder begonnen Joël, Thijme, Addie, Alex, Frank en Jordy. De eerste 2 sets was VIVES duidelijk de betere, middels een hoge servicedruk en goede spelverdeling kwamen de heren makkelijk tot scoren. Set 1 en 2 gingen met 21-25 en 19-25 naar de IJsselsteiners.

Een flinke dip in de 3de set zorgde dat Fusion beter in zijn spel kwam, de set werd dik verloren, en de Rotterdammers waren terug in de wedstrijd, 25-16. Set 4 ging gelijk op, waarbij VIVES net aan het kortste eind trok, 23-25. In de vijfde leken de mannen een veilige voorsprong te pakken, door veel slordige fouten en een discutabele beslissing (zie hieronder) op matchpoint verloren de heren jammer genoeg met 13-15 de 5e set en daarmee de wedstrijd.

Een wedstrijd die goed begon maar eindigde met een zure nederlaag. Volgende week speelt H1 tegen het sterke Huizen H1, om 18:00 in Huizen. We zien jullie daar graag!

Discutabele beslissing van de eerste scheidsrechter. Let op, het gaat om groene lijnen. Niet de gele lijnen.