Eric uit Dieren was afgelopen vrijdag slachtoffer van een laffe daad. Zijn fiets was op de bovenleiding van het station in Dieren gegooid. Bij Eric kwam de stoom uit de oren, “het is gewoon hopeloos, baldadigheid”, sprak hij. Het treinverkeer had hier ook nog eens last van, zo had Eric een meisje in de trein gesproken welke niet meer wist of ze nog wel in Zutphen kon komen. Stel je eens voor, gestrand in Dieren, het zijn het soort nachtmerries waar je zwetend van wakker wordt. Enigszins verbaasd dat de volleybalwedstrijd van zaterdag nog wel doorgang kon vinden togen de mannen van VIVES naar Dieren.

Na het hoge niveau wat gehaald werd tegen VoCASA vorige week, was het voor de IJsselsteinse nr. 3 zaak om dit ook in de uitwedstrijd tegen nr. 4 Rebelle te tonen. Na de flinke rit naar Dieren werd er in de volgende opstelling begonnen aan de wedstrijd: Jordy als libero, Joël als spelverdeler, Addie en Alex op midden, Mitchel en Sven op buiten en Daan op de diagonaal.

In de 1ste set was niet te merken dat VIVES een hoge notering heeft in de 2e divisie, het spel was slap, slecht en gezapig. Op deze manier keken de heren als snel tegen een achterstand aan. Bij 13-8 begon het ietsje beter te lopen, kwam VIVES terug tot respectievelijk 22-22 en 24-24, maar kon het de set niet binnenhalen, 26-24.

In de 2e set liet VIVES zien weinig geleerd te hebben van de 1ste, de mannen bleven veel fouten maken en kregen de diagonaalaanvaller van Rebelle niet onder controle. Deze set ging vrij kansloos verloren met 25-19.

Ook coach Freek zag dat dit niet de manier was om tegen de nr. 4 van de competitie te spelen. Hij sprak zijn spelers toe, wisselde het een en ander en het gewenste effect werd bereikt. Ballen werden harder geslagen, er werd slimmer geserveerd en op deze manier werd Rebelle in de 3de set overklast door VIVES, 16-25.

In de 4e set trokken de mannen dit niveau door. Al in het begin van de set pakten zij een gaatje, en ook al had VIVES moeite met het maken van het laatste punt, de zege werd toch relatief gemakkelijk binnengehaald met 25-23.

Alweer een vijfsetter dus, de 7e(!) van dit seizoen. In deze set waren de teams zeer aan elkaar gewaagd en liep de score mooi synchroon op. Aan beide kanten was de side-out prima verzorgd en werd er keihard gewerkt om de wedstrijd binnen te slepen. Op een stand van 14-13 kreeg Rebelle een matchpoint, door een goed block werd dit echter weggespeeld door de IJsselsteiners. Een goede service later was het VIVES wat onder luid gezang vanaf de bank en vanuit het veld een matchpoint kreeg. Een te scherpe pass werd door VIVES afgestraft en zo wonnen de IJsselsteiners ook in Dieren!

Zo kon VIVES weer met een goed gevoel terugrijden naar IJsselstein en verstevigt het de 3e plaats. Heren 1 hoeft pas over een maand weer te spelen, dan trekken de mannen naar Doetinchem om het op te nemen tegen koploper Orion. We hebben uw support daar hard nodig en zien u daar dus graag!