Op vrijdagavond toog VIVES naar Renswoude, hier wachtte Renswouw H1. Dit team was het seizoen niet goed begonnen gezien het feit dat zij in twee wedstrijden nog geen enkele set hadden gepakt. VIVES had zich als doel gesteld zich te revancheren na de slechte wedstrijd tegen SSS. Het kampte echter wel met een twee afwezigen, Jordy is nog steeds geblesseerd en Frank kon er niet bij zijn vanwege werk. Hierdoor was de buitenkant dun bezaaid en werd Jacco bereid gevonden mee te gaan als back-up.

In de 1ste set startte Freek met de volgende namen: Joël, Mitchel, Addie, Daan, Sven Thijme en Hylke als libero. VIVES begon vol goede moed maar maakte ook te veel persoonlijke fouten op alle fronten. Een serviceserie van Renswouw deed de mannen de das om in de 1ste set, 25-20.

In de 2e set speelde VIVES beduidend beter, Renswouw werd onder druk gezet met een goede servicedruk onder meer door een goede invalbeurt van Thijs. De IJsselsteiners pakten al snel een voorsprong en gaven die niet meer uit handen, 17-25.

Wetende dat VIVES in de basis een niveau beter was dan Renswouw startten de mannen met veel zelfvertrouwen aan de 3e set. Ze kwamen echter bedrogen uit, weer was de foutenlast veel te hoog voor het niveau waarop de IJsselsteiners willen acteren. De set ging verloren met 25-22.

In de 4e set werd het niveau gelukkig weer wat opgekrikt, de side-out verliep beter en ook de servicedruk nam weer toe. VIVES sleepte er met steun van het meegereisde publiek een 5e set uit, 19-25.

In de 5e set ging het lang gelijk op, de veldwissel vond plaats bij een stand van 8-7 in het voordeel van VIVES. De nog niet helemaal van zijn blessure herstelde Thijs verbeet de pijn en serveerde VIVES uiteindelijk naar een comfortabele voorsprong. Deze gaven de mannen niet meer uit handen, 11-15.

VIVES pakt zo de 1ste overwinning in de 2e divisie maar mag nog niet tevreden zijn met het getoonde spel. De mannen zijn vastberaden om beter voor de dag te komen tijdens de eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Let op! We spelen dit seizoen onze thuiswedstrijden om 18:30! Tot zaterdag!