Donderdagavond, 19:30, Stolwijk uit. In Dorpshuis wordt nog muziekles gegeven, de bibliotheek is al dicht. De plaatselijke volleybalvereniging Dosko maakt zich echter op om voor de beker tegen de koploper uit IJsselstein aan te treden. De mannen van VIVES hadden zich van werk naar huis gehaast om op tijd in Stolwijk te arriveren.

Coach René begon met dezelfde basis als de vorige wedstrijd. Tom en Joël als spelverdelers, Addie en Thijme op midden en Frank en Mitchel op buiten. Hylke stond als vanouds weer op de liberopositie. Daarnaast was vaste meetrainer Alex voor de 2 e keer mee om het team te versterken. VIVES begon sterk aan de wedstrijd en pakte al snel een gaatje. Serverend was de ploeg sterk en ook de blokkering van Dosko werd regelmatig weggespeeld. Dosko liet zelf echter ook zien serverend sterk te zijn, VIVES was echter toch de betere en trok de 1 ste set met 25-21 naar zich toe.

In de 2e set bleef Dosko doorgaan met het afvuren van strakke floatservices. VIVES had hier geen antwoord op en ook aanvallend presteerden de mannen ondermaats. Dosko profiteerde hier maximaal van en wist met 25-19 de 2e set binnen te halen.

Door het verlies in de 2e set waren de mannen weer wakker geschud, de IJsselsteiners haalden hun niveau weer en waren nu duidelijk de betere. De 3e en 4e set werden met duidelijke cijfers gewonnen, 25-19 en 25-16.

Door deze overwinning stoomt VIVES door naar de halve finale van het bekertoernooi, hierin zal het thuis aantreden tegen VC Allvo uit Almere, de datum volgt zo snel mogelijk!

Vrijdag is echter alweer de 3 de topper op rij in de competitie voor heren 1. VIVES gaat op bezoek bij de nummer 4 van ranglijst, Cito uit Zeist. Naar verluid speelt Cito zijn wedstrijden in een ietwat verlaten hal in Den Dolder, we hebben u dus hard nodig om ons naar de overwinning te schreeuwen! Tot vrijdag!

De wedstrijdfoto’s: https://goo.gl/photos/HYKKLo1Zkz2uBjyr6