GSC Haaglanden was afgelopen zaterdag de tegenstander, nou doet deze naam misschien niet meteen en belletje rinkelen. Dat komt omdat het beter bekend staat als VV Haaglanden, wat eigenlijk weer beter bekend staat als VISADE Voorburg, wat op zijn beurt het vroegere Tonegido en Starlift is. En dat, beste lezer, was de eerste club van Peter Blangé.

Aangezien VIVES tegen het eerste team speelde verwachtte het een zware kluif, ook al is het eerste team teruggezakt van het winnen van Europese prijzen naar het niveau van de 2e divisie.

De wedstrijd werd gestart met de volgende namen: Thijs als dia, Joël als spelverdeler, Thijme en Addie op midden, Frank en Mitchel op buiten en Jordy als libero. In de 1ste set liet VIVES zien een stuk beter te kunnen volleyballen als GSC Haaglanden, de punten werden makkelijk gescoord wat resulteerde in een uitslag van 17-25.

De 2e set begon VIVES slordig en keek het even tegen een achterstand aan, deze werd echter weggewerkt waardoor de set met 22-25 werd gewonnen.

De 3e set was van hetzelfde laken een pak, VIVES begon erg slordig maar kon een achterstand wegwerken. 17-25.

Driemaal was helaas scheepsrecht voor GSC Haaglanden, de IJsselsteiners bleven onder hun niveau spelen. Waarbij oud-speler Jaap van der Veen het mooi verwoordde: “Als je afzakt naar hun niveau, zijn zij op dat niveau beter.” Heren 1 verloor de laatste set met 25-22.

Ondanks de overwinning toch een teleurgesteld gevoel. Een extra puntje was mooi meegenomen in de strijd om de bovenste plaatsen. VIVES staat op het moment gedeeld 2e in de competitie, Aanstaande zaterdag nemen de mannen het thuis op tegen US uit Amsterdam. In de beker werd hier nipt met 2-1 van gewonnen, het belooft dus een spannende wedstrijd te worden! 19:00 in de IJsselhal!