Een voor VIVES volledig onbekend team was afgelopen zaterdag de tegenstander voor heren 1. Dat vereist een gedegen voorbereiding. Zo werden wedstrijdfoto’s bekeken om te zien met welke ballen de heren spelen. Blauw-gele mikasa’s, zo werden 4 trainingen met ‘blauw-geel’ gespeeld, waarvan zonder bal maar met rekstok. Met stalen armen, brede borstkas en gele ballen trok H1 naar Capelle.

Eenmaal aangekomen lag daar veld met 12 ‘good old’ gala’s te wachten, tot zover de voorbereiding. De heren bleken echter flexibel aangelegd (mentaal dan) en schoten in de 1ste set uit de startblokken. VCN werd van het veld geveegd, de servicedruk was zeer hoog, wat resulteerde in een 12-25 overwinning van het 1ste bedrijf.

In de 2e set maakte VCN wat minder fouten maar bleef VIVES bij de les, de brede borstkassen waren daarnaast dermate intimiderend dat VCN dacht dat er geschermd werd. De set werd dan ook gewonnen, ditmaal met 21-25.

De 3e en 4de set waren precies omgedraaid (op de intimiderende borstkassen na dan) VIVES was zichzelf niet en verloor met respectievelijk 25-15 en 25-18.

Een 5de set dus, waarin VIVES de draad weer snel oppakte en bij 11-7 een comfortabele voorsprong leek te hebben. Een flinke dip zorgde er echter voor dat VCN langszij kwam en 11-13 voor wist te komen. De mannen zetten nog een keer alles op alles en vocht zich naar het einde van de set, kreeg 3 matchpoints en benutte de laatste. 15-17 was de eindstand na een enerverende wedstrijd.

VIVES weet na 3 verliespartijen op rij weer eens te winnen en keerde met een positief gevoel huiswaarts. Volgende week ontvangt VIVES de huidige koploper, we kunnen alle support dus weer goed gebruiken, 19:00 in de IJsselhal!