Voordat we schrijven over de gebeurtenissen van afgelopen zaterdag eerst nog even een kroniek van de afgelopen anderhalve week:

Na de knappe 4-0 overwinning op Waterlanders werd VIVES donderdag 13 april uitgeschakeld in de halve finale van de beker. VC Allvo trok iedere set net aan het langste eind met degelijk spel en een zeer laag foutenpercentage. Heren 1 had zijn dag niet en zo kwam het dat VIVES sinds tijden weer eens een thuiswedstrijd verloor. De zure smaak van de nederlaag werd snel weggespoeld met de nodige biertjes, waarbij ook een aantal spelers van VC Allvo zich niet inhielden. Een flink aantal zeer gezellige uurtjes later vertrok de laatste auto richting Almere, het was inmiddels 4:30 ’s ochtends (eindeloos veel respect voor de spelverdeler en BOB van VC Allvo), de laatste speler van VIVES vond om 6 uur ’s morgens zijn bed terug. Die ‘wedstrijd’ wonnen we dan weer wel..

Met de gedachte dat het seizoen inmiddels wel voorbij was werd er afgelopen donderdag een training gegeven door supporter van het eerste uur en wereldkampioen jiu jitsu Marnix Bunnik en zijn maatje Ruben Assmann. Een klein uurtje later was iedereen volledig kapot en was het spannend bij Schalke-Ajax, dus de training met bal werd maar overgeslagen.

Vrijdag werd er vooral gemauwd over spierpijn en mensen die zich niet meer konden bewegen. Totdat ’s avonds het bericht kwam dat NOVO 3-2 had verloren bij Aspasia en de theoretische kans van VIVES op een 2e plek iets groter werd. Heren 1 moest hiervoor wel met 4-0 winnen bij Kalinko en Cito moest minimaal 2 sets laten liggen bij Nesselande. Een hoop mitsen en maren dus, maar de kans was groter dan voorheen. En dus hoopte iedereen dat de spierpijn op zaterdag iets was weggezakt.

Zaterdag stapte de heren nog steeds enigszins stijf in de auto om naar Scheveningen te rijden. Aangezien VIVES in 2017 nog geen enkele uitwedstrijd had gewonnen zou het alle zeilen moeten bijzetten om geen set af te staan aan Kalinko. Kalinko was echter al gedegradeerd en gaf weinig weerstand in het verloop van de wedstrijd. Het foutenpercentage in de service was dermate hoog aan Scheveningse zijde dat de IJsselsteiners nooit echter onder druk kwamen te staan. Er werd degelijk gespeeld waarbij Frank zeer sterk inviel voor Thijs en Tom in de laatste anderhalve set ook zijn stempel op de wedstrijd kon drukken. Uitslag: 0-4 (16-25, 19-25, 20-25, 17-25).

Zo had VIVES geen steken laten vallen in Scheveningen en konden de heren zich opmaken voor een etentje en een feestje ter ere van het 11e lustrum van VIVES. Tijdens het eten werd er een fust bier soldaat gemaakt en werden er verwoede pogingen gedaan om de uitslag van Cito te achterhalen. Toen duidelijk werd dat de Zeistenaren 3-1 hadden verloren kon er geproost worden op nog een kleine verlenging van het seizoen. Het feestje daarna was zeer geslaagd (complimenten aan de feestcommissie!) en het vizier gaat nu op de resterende wedstrijden. 6 mei spelen de mannen een driekamp in Amsterdam tegen US 1 en VV Utrecht 2. Bij winst volgt op 13 mei een vierkamp in Barneveld waarbij een 2e plek volstaat om promotie af te dwingen. Een hele toer dus om in de 2e divisie te belanden, VIVES ziet echter alles wat komt als een bonus en kan vrijuit gaan spelen.

We hopen u op 6 mei te zien in Amsterdam!